Kostrzyn nad Odrą
06.07.2021
PGW WP RZGW w Szczecinie
Konsorcjum: Lider: PBW Inżynieria Jacek Garbacz | Partner: LWZ sp. z o.o. | Partner: Probudowa.com sp. z o.o.
Zadanie dotyczy przebudowy linii kolejowej nr 203 od km 341,480 do km 342,300 w związku z przebudową mostu kolejowego na Odrze w km 615,1 rz. Odry w Kostrzynie nad Odrą dla zapewnienia minimalnego prześwitu i usprawnienia prowadzenia akcji lodołamania
Zadanie obejmie przebudowę ok. 820 m odcinka układu torowego, w związku z koniecznością dostosowania go do przebudowywanego mostu kolejowego na Odrze. Jest to odcinek linii kolejowej nr 203 Tczew-Kostrzyn pomiędzy zachodnim przyczółkiem mostu kolejowego na rz. Warcie i wschodnim przyczółkiem projektowanego mostu kolejowego granicznego na rzece Odrze. Na odcinku tym, poza nasypem kolejowym, występują obiekty inżynieryjne: most nad Suchodołem oraz wiadukt nad ul. Gorzyńską.
Zadanie jest bezpośrednio związane z inwestycją prowadzoną przez zarządcę niemieckiej linii kolejowej nr 6078 w ramach której nastąpi znaczne podniesienie niwelety torów na projektowanym moście granicznym w km 615,1 rzeki Odry, wynikające z dostosowania prześwitu mostu powyżej 5,25 m dla potrzeb prowadzenia akcji lodołamania.
Przebudowa mostu granicznego w km 615,1 rz. Odry pociąga za sobą konieczność dostosowania infrastruktury kolejowej linii kolejowej nr 203 w obrębie dojazdu do przedmiotowego obiektu mostowego na rz. Odrze.
Zakres robót obejmuje odcinek linii kolejowej nr 203 od mostu na rz. Odrze do mostu na rz. Warcie – ok. 820 m linii kolejowej. Obecnie ruch wszystkich pociągów pasażerskich i towarowych na omawianym odcinku linii nr 203 odbywa się po torze nr 1, natomiast tor nr 2 jest wyłączony z eksploatacji. W związku z koniecznością podwyższenia granicznego mostu na Odrze (inwestycja realizowana przez stronę niemiecką) na potrzeby usprawnienia prowadzenia akcji lodołamania, konieczne jest podniesienie niwelety toru linii kolejowej nr 203 w stosunku do obecnej o ok. 1,5 m nad przęsłem żeglownym.
Zakres robót:
W ramach Zadania nie planuje się wykonywania żadnych robót w obrębie koryt cieków (Odry lub Warty). Od strony południowo-zachodniej będą one prowadzone w odległości ok. 100 m od koryta Odry (tj. od strony mostu, objętego inwestycją realizowaną przez stronę niemiecką w celu odpowiedniego – zwiększonego – prześwitu pod mostem), zaś od strony północnowschodniej plac budowy będzie zlokalizowany w odległości ok. 10 m od brzegu Warty (na nasypie kolejowym od strony mostu kolejowego na Warcie).
W celu realizacji Kontraktu przyjęto Plan działań łagodzących (Załącznik nr 1 do Planu Zarządzania Środowiskiem), którego celem jest ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko oraz wskazanie wytycznych dla Wykonawcy.
Plan działań łagodzących zawiera:
Realizując Kontrakt spełniamy wytyczne w zakresie:
Wszystkie konieczne do wykonania działania łagodzące zostały przedstawione w Planie Zarządzania Środowiskiem, w Załączniku nr 1 – Plan działań łagodzących.
Inwestor
PGW WP RZGW w Szczecinie
e-mail: projektbs@wody.gov.pl
adres: ul. Teofila Firlika 19
71-637 Szczecin
Konsultant Wsparcia Technicznego
Sweco Polska Sp. z o.o.
Kierownik Projektu
Krystyna Araszkiewicz
e-mail: krystyna.araszkiewicz@sweco.pl
tel.:+48 664 135 312
Administrator Projektu
Marta Korpyta
e-mail: marta.korpyta@sweco.pl
tel.: +48 605 071 242