Szczecin, Biała Góra, Kunice, Pławidło, Ługi Górzyckie, Osinów Dolny, Zatoń Dolna
12.07.2021
PGW WP RZGW w Szczecinie
AARSLEFF sp. z o.o. (cz.1) | Roto-Tech sp. z o.o. (cz.2)
Na terenie Szczecina oraz wzdłuż granicznego odcinka Odry wybudowana zostanie infrastruktura cumowniczo-postojowa dla lodołamaczy oraz zapewnione zostanie nowe oznakowanie szlaku żeglugowego
Nowa infrastruktura postojowo-cumownicza na Odrze dolnej i granicznej oraz nowe oznakowanie szlaku żeglugowego poprawią warunki nawigacyjne na Odrze dolnej i granicznej, od ujścia rzeki Nysy Łużyckiej do Jeziora Dąbie. Planowanym efektem działania będzie zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa prowadzenia akcji lodołamania w okresie zimowym, a także możliwość operacyjnego wykorzystywania utworzonych miejsc postojowych w lokalizacjach: Biała Góra, Kunice, Pławidło, Ługi Górzyckie, Osinów Dolny, Zatoń Dolna oraz Szczecin.
Całość Zadania 1B.3/2 -Etap II pn. „Budowa infrastruktury postojowo-cumowniczej na Odrze dolnej i granicznej oraz nowe oznakowanie szlaku żeglugowego” dotyczy budowy infrastruktury postojowo-cumowniczej dla lodołamaczy (w postaci dalb usytuowanych poza granicą szlaku żeglownego) w 7 lokalizacjach na odcinku Odry od ujścia Nysy Łużyckiej do Szczecina oraz wprowadzenia nowego oznakowania szlaku żeglownego.
Wybrane lokalizacje miejsc postojowo-cumowniczych w ramach Projektu są efektem konsultacji z szerokim gronem interesariuszy, przeprowadzonych przez PGW WP Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Miejsca postojowo-cumownicze planowane do realizacji w ramach Zadania 1B.3/2-Etap II to:
Miejsca postojowo-cumownicze zaprojektowano równolegle do osi rzeki, w postaci dalb w rozstawie od 10 do 30 m o łącznej długości w granicach 90 – 185 m. Miejsca przewiduje się wyposażyć w pomost stały, łączący linię cumowniczą z brzegiem. Projektowana techniczna głębokość przy linii cumowniczej nie powinna być mniejsza niż 1,80 m przy średnim stanie niskim z wielolecia.
Prace będą prowadzone głównie od strony wody. Jedynie w miejscach istniejącego zagospodarowanego brzegu, tj. obecności utwardzonej drogi biegnącej na wysokości realizacji Zadania wzdłuż brzegu, dopuszcza się możliwość prowadzenia części prac i dostarczenia materiałów z brzegu – Zatoń Dolna, gm. Chojna i Kunice, gm. Słubice. O sposobie transportu materiałów oraz prowadzenia prac będzie decydował Wykonawca robót w uzgodnieniu z Inżynierem Kontraktu.
W ramach realizacji Zadania nie przewiduje się lokalizacji lądowego zaplecza budowy.
W celu realizacji Kontraktu przyjęto Plan działań łagodzących (Załącznik nr 1 do Planu Zarządzania Środowiskiem), którego celem jest ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko oraz wskazanie wytycznych dla Wykonawcy.
Plan działań łagodzących zawiera:
Realizując Kontrakt spełniamy wytyczne w zakresie:
Wszystkie konieczne do wykonania działania łagodzące zostały przedstawione w Planie Zarządzania Środowiskiem, w Załączniku nr 1 – Plan działań łagodzących.
Inwestor
PGW WP RZGW w Szczecinie
e-mail: projektbs@wody.gov.pl
adres: ul. Teofila Firlika 19
71-637 Szczecin
Konsultant Wsparcia Technicznego
Sweco Polska Sp. z o.o.
Kierownik Projektu
Krystyna Araszkiewicz
e-mail: krystyna.araszkiewicz@sweco.pl
tel.:+48 664 135 312
Administrator Projektu
Marta Korpyta
e-mail: marta.korpyta@sweco.pl
tel.: +48 605 071 242