- 1B.1/1(a) Odbudowa zabudowy regulacyjnej rzeki Odry – przystosowanie do III klasy drogi wodnej, na odcinku od miejscowości Ścinawa do ujścia Nysy Łużyckiej – etap II
- 1B.1/1(b) Przebudowa mostu drogowego w Krośnie Odrzańskim wraz z dojazdami
- 1B.2 Prace modernizacyjne na Odrze granicznej w celu zapewnienia zimowego lodołamania
- 1B.3/1 Budowa bazy postojowo – cumowniczej dla lodołamaczy
- 1B.3/2 Budowa infrastruktury postojowo-cumowniczej na Odrze dolnej i granicznej oraz nowe oznakowanie szlaku żeglugowego
- 1B.4/1 Poprawa przepływu wód przeciwpowodziowych w okresie zimowym z Jeziora Dąbie
- 1B.4/2 Bagrowanie Przekopu Klucz – Ustowo
- 1B.5/1 Przebudowa mostu w celu zapewnienia minimalnego prześwitu – most kolejowy w km 733,7 rz. Regalicy
- 1B.5/2 Przebudowa mostu w celu zapewnienia minimalnego prześwitu – most drogowy w km 2,45 rzeki Warty w Kostrzynie nad Odrą
- 1B.5/3 Przebudowa mostu w celu zapewnienia minimalnego prześwitu – most kolejowy w km 615.1 rz. Odry w Kostrzynie
- 1B.6/1 Ochrona przeciwpowodziowa miasta Nowa Sól i obszarów poniżej miasta Krosno Odrzańskie. Nowa Sól – etap I i II
- 1B.6/2 – Ochrona przeciwpowodziowa miasta Nowa Sól i obszarów poniżej miasta Krosno Odrzańskie. Wężyska – Chlebowo
- 1B.7 WWW Widawa – przebudowa systemów zabezpieczenia przed powodzią, gm. Czernica, Długołęka, Wisznia Mała i Wrocław
- 1B.8 Zabezpieczenie przed powodzią miasta Krosno Odrzańskie
- 1B.9 Przebudowa wału przeciwpowodziowego w ciągu ul. Ślęzoujście wraz z infrastrukturą drogową
Budowa bazy postojowo – cumowniczej dla lodołamaczy | Kontrakt 1B.3/1
Szczecin
31.03.2022
PGW WP RZGW w Szczecinie
STRABAG Sp. z o.o.
Co robimy?
Budowa bazy postojowo-cumowniczej dla lodołamaczy w Szczecinie przy ul. Karpiej.
Budowa planowanej bazy postojowo-cumowniczej dla lodołamaczy ma na celu zapewnienie odpowiedniego miejsca postoju i obsługi lodołamaczy, zapewniających bezpieczeństwo przed powodziami zatorowymi na rzece Odrze. Lodołamacze będą eksploatowane jedynie w okresie zimowym, w zależności od warunków atmosferycznych, w przypadku konieczności podjęcia akcji lodołamania. W pozostałym okresie lodołamacze będą jedynie utrzymywane. W chwili obecnej lodołamacze są bazowane w różnych lokalizacjach, co znacząco utrudnia koordynację i prowadzenie skutecznej akcji lodołamania. Przy nabrzeżu planuje się również tankowanie lodołamaczy. Będzie się ono odbywać przy użyciu cystern, do poruszania których przygotowano układ drogowy. Zadanie zlokalizowane będzie na obszarze województwa zachodniopomorskiego, w południowej części miasta Szczecina przy ul. Karpiej, bezpośrednio na brzegu odnogi Odry – Regalicy. W bezpośrednim sąsiedztwie planowanej bazy dla lodołamaczy znajduje się istniejąca baza nadzoru wodnego w Szczecinie.
W ramach przedmiotowej inwestycji w perspektywie czasowej POPDOW przewiduje się realizację I Etapu:
- rozbiórkę istniejącej infrastruktury działkowej, istniejących nabrzeży basenu postojowego, oraz istniejących umocnień brzegowych wzdłuż rzeki Regalicy,
- budowę nabrzeża postojowo – cumowniczego dla lodołamaczy, o długości ca. 140 m, z miejscami do cumowania 8 szt. jednostek lodołamaczy,
- przebudowę istniejącego basenu manewrowo – postojowego,
- budowę budynku magazynowo – warsztatowego z częścią socjalną i biurową,
- budowę wiaty magazynowej,
- budowę 1 budynku garażowego,
- zagospodarowanie terenu wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną,
- roboty czerpalne w basenie manewrowo – postojowym i przy projektowanym nabrzeżu postojowo – cumowniczym.
- Konsultacje projektu Planu Zarządzania Środowiskiem – od 7 sierpnia 2019 r. do 30 sierpnia 2019 r
- Konsultacje projektu Planu Pozyskania Nieruchomości i Przesiedleń – od 7 lutego 2020 r. 24 lutego 2020 r.
W celu realizacji Kontraktu przyjęto Plan działań łagodzących (Załącznik nr 1 do Planu Zarządzania Środowiskiem), którego celem jest ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko oraz wskazanie wytycznych dla Wykonawcy.
Plan działań łagodzących zawiera:
- Wymagania dotyczące harmonogramu realizacji Zadania
- Wymagania dotyczące obsługi komunikacyjnej obszaru realizacji Zadania
- Wymagania dotyczące lokalizacji zaplecza budowy oraz dróg, miejsc składowania materiałów i miejsc postojowych
- Wymagania dotyczące zagospodarowania gruntów urobku z pogłębiania
- Wymagania dotyczące postępowania z warstwą humusu
- Wymagania dotyczące wycinki drzew i krzewów oraz trzcinowisk
- Wymagania dotyczące zabezpieczenia drzew i krzewów nieprzeznaczonych do wycinki
- Wymagania dotyczące zabezpieczenia chronionych zasobów przyrodniczych
- Wymagania dotyczące odtworzenia terenów zielonych po zakończeniu budowy
- Wymagania dotyczące zapobiegania zanieczyszczeniu środowiska (w tym ograniczenia emisji do środowiska)
- Wymagania dotyczące postępowania z odpadami
- Wymagania dotyczące ochrony zdrowia i bezpieczeństwa ludzi
- Wymagania dotyczące nadzwyczajnych zagrożeń dla środowiska
- Wymagania dotyczące ochrony zabytków kultury
- Wymagania dotyczące personelu Wykonawcy
- Wymagania dotyczące raportowania realizacji PZŚ
- Strategie zarządzania, plany wdrażania ESHS i szczególne wymagania polityk ESHS
Realizując Kontrakt spełniamy wytyczne w zakresie:
- Ochrony zdrowia i bezpieczeństwa ludzi
- Ochrony dóbr materialnych
- Ochrony powierzchni ziemi
- Ochrony gleby i wód
- Ochrony klimatu akustycznego
- Ochrony przyrody ożywionej
- Ochrony powietrza
- Ochrony zabytków
Wszystkie konieczne do wykonania działania łagodzące zostały przedstawione w Planie Zarządzania Środowiskiem, w Załączniku nr 1 – Plan działań łagodzących.
Inwestor
PGW WP RZGW w Szczecinie
e-mail: projektbs@wody.gov.pl
adres: ul. Teofila Firlika 19
71-637 Szczecin
Konsultant Wsparcia Technicznego
Sweco Consulting Sp. z o.o.
Kierownik Projektu
Krystyna Araszkiewicz
e-mail: krystyna.araszkiewicz@sweco.pl
tel.:+48 664 135 312
Administrator Projektu
Marta Korpyta
e-mail: marta.korpyta@sweco.pl
tel.: +48 605 071 242